Godt nyttår alle sammen!

Postet av Ullern Idrettsforening den 30. Des 2023


Kjære medlemmer, trenere, lagledere, foreldre, frivillige, sponsorer og alle i Ullern idrettsforening,

Som daglig leder ønsker jeg å rette en stor takk til hver og en av dere for den fantastiske innsatsen og dedikasjonen dere har vist i løpet av det siste året. Ullern IF er ikke bare en idrettsforening, men en sammensveiset familie som jobber sammen for å skape et positivt og inkluderende miljø for alle. Det kunne vi blant annet se på årets siste aktivitet i Ullern Flerbrukshall, nemlig romjulsfutsal 2023. Der samles både nåværende og tidligere fotballspillere, både gutter og jenter, til en godt organisert cup der vennskapet og familiefølelsen er ekte! Konkurranseinstinktet er det heller ikke noe å klage på, men sånn er det i alle idrettene i Ullern IF. Vi er der like mye for menneskene og det sosiale. 

Rudi er en viktig bidragsyter og en kontinuitetsbærer i Ullern som bryr seg det lille ekstra om andre.
Han passer på at alle har det bra og at resultattavla er oppdatert. I bakgrunnen har vi både nåværende og tidligere medlemmer i Ullern IF.


Det er hyggelig å se at mange samles i jula til en uformell, men høytidelige futsalcup i romjula! 

I løpet av det kommende året står vi overfor utfordringer knyttet til økt inflasjon, noe som gjør det enda viktigere for oss å samarbeide og jobbe hardt for å holde kostnadene nede. Vi setter pris på den innsatsen som allerede er gjort, og jeg er sikker på at vi sammen kan overvinne utfordringene som ligger foran oss. Vi er helt avhengig av at næringslivet fortsatt er med oss. Vi jobber med både ny strategi for idrettsforeningen der vi skal bry oss om lokalsamfunnet og vi skal være en møteplass for alle i lokalmiljøet. Det krever tiltak og handling. Vi ønsker at næringslivet hjelper oss med både å opprettholde alle aktivitetene, men også at vi sammen gjør lokalsamfunnet trygt og trivelig gjennom idretten og den posisjonen idretten har.

Vår felles innsats strekker seg også utover det sportslige. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre anlegg og skape bedre rammevilkår for idretten generelt. Målet er å gjøre Ullern IF til den viktigste møteplassen for alle i området, både "på og utenfor banen." Dette skaper ikke bare gode idrettsutøvere, men også sterke bånd og vennskap som varer livet ut som f.eks romjulsfutsal eller åpen hall for basket der venner møtes.

Daglig leder Alexander Aas ser positivt på 2024, ,men det skal jobbes knallhardt for at vi sammen skal bli både enda bedre, både på og utenfor banen!

 Jeg vil også takke alle sponsorer for alle bidrag i 2023 og at de fleste er med i 2024. Vi er helt avhengig av et godt samarbeid med næringslivet for å opprettholde kvalitet i alle aktivitetene. Vi jobber også med at alle samarbeidspartnere skal få noe mer tilbake og at vi knytter sterkere bånd sammen.

La oss se frem mot 2024 med optimisme og samhold. Sammen er vi sterke, og jeg er sikker på at vi vil fortsette å oppnå gode resultater både sportslig og sosialt. Takk for deres engasjement, lidenskap og dedikasjon til Ullern idrettsforening.

Godt nytt år til dere alle!

Med vennlig hilsen,

Alexander Aas, Daglig leder Ullern idrettsforening



Ensom juleaften? Ullern IF åpner dørene og inviterer til gratis julegrøt. Møller Bil Oslo Vest kjører deg til døra!

Postet av Ullern Idrettsforening den 11. Des 2023

Det går raskt mot jul og kanskje det er noen som gruer seg for å være alene denne dagen? Kom gjerne til oss og Ullern Flerbrukshall i 3.etasje. I samarbeid med Møller Bil Oslo Vest så inviterer vi til gratis julegrøt mellom 11.00 og 14.00 juleaften. 

Vi bryr oss om lokalsamfunnet vårt og ønsker ikke at noen her skal føle seg ensom juleaften.

Idretten har en unik plass i lokalsamfunnet og vi ønsker nå at vårt idrettsanlegg med hyggelige fasiliteter skal være den viktigste møteplassen også "utenfor banen!", sier daglig leder Alexander Aas. Ja, vi ønsker at idrettsanlegget også skal være en møteplass for alle, både ungdommer, ensomme og eldre. Vi ser at det er tøffere tider for mange og vi ønsker å vise at vi bryr oss om menneskene her på Ullern, sier han. Det er jo også fint at Møller Bil Oslo Vest tilbyr seg å hente dem som trenger dette og hjemkjøring etterpå. Dette kan koordineres om du enten ringer eller sender sms til 92 69 67 16.

De som er alene og som gjerne ønsker litt selskap samt julegrøt er hjertelige velkomne. Det er hyggelig om du sender en sms eller ringer til 92 69 67 16 om du ønsker å komme. 

Vi ønsker alle en riktig fin førjulstid.

Beste ønsker fra Ullern Idrettsforening.



Hallo politikere og eiendomsaktører! Vær så snill å les om den viktigste investeringen dere kan gjøre!

Postet av Ullern Idrettsforening den 27. Nov 2023

Ny teknologi for energieffektivitet kan revolusjonere idrettssektoren

 I en tid hvor klimaendringer og bærekraft er på alles lepper, er det avgjørende å utforske og implementere ny teknologi som kan bidra til å redusere energiforbruket og minimere CO2-utslipp. En slik innovasjon har potensial til å ikke bare transformere samfunnet som helhet, men også gi betydelige fordeler for idrettssektoren.

NeoTemp har utviklet en teknologisk løsning som lover å levere minst 35% bedre energieffektivitet enn tradisjonelle luft-til-vann-systemer. Dette er ikke bare imponerende, det er ekstrem energieffektivitet og driftsøkonomi i verdensklasse. Disse tallene representerer ikke bare en positiv utvikling for miljøet, men også en betydelig reduksjon i driftskostnader for alle  idrettsanlegg.

Dette er en fantastisk mulighet til å senke energibehovet, redusere driftskostnader betydelig og CO2-utslipp. Vi kan skape mer aktiviteter eller senke treningsavgifter om vi får hjelp av det offentlige til denne investeringen, sier daglig leder i Ullern IF, Alexander Aas.

 

Denne teknologien har potensial til å spare samfunnet store summer ved å senke energibehovet og minimere CO2-utslippet. Idrettssektoren, som ofte står overfor utfordringer knyttet til begrensede ressurser, kan dra nytte av betydelig lavere driftskostnader. Dette åpner opp for muligheten til å gjøre mer for at idrett skal være tilgjengelig for alle, samtidig som det legger til rette for tiltak som sikrer at barn og unge forblir engasjert i idretten.

Vi oppfordrer derfor politikere, det offentlige og spesielt Oslo kommune til å ta ansvar og sette seg grundig inn i mulighetene som denne teknologien bringer. Ved å støtte og investere i slike løsninger kan vi ikke bare sikre en mer bærekraftig fremtid, men også gi en nødvendig økonomisk lettelse for idrettsorganisasjoner.

La oss sammen omfavne denne innovative teknologien som er dokumentert og har flere gode referanser, og arbeide mot en mer energieffektiv og bærekraftig fremtid for idretten og samfunnet som helhet.

Vi står ved et viktig veiskille der teknologiske fremskritt kan spille en avgjørende rolle i å forme en mer bærekraftig fremtid. NeoTemp har introdusert en teknologisk løsning som ikke bare lover, men allerede dokumenteres, en betydelig forbedring i energieffektivitet sammenlignet med tradisjonelle luft-til-vann-systemer. Denne teknologien er ikke bare revolusjonerende, den har potensial til å transformere idrettssektoren og samfunnet som helhet.

En av de mest bemerkelsesverdige aspektene ved denne teknologien er den ekstreme energieffektiviteten den tilbyr, med en pålitelig økning på minst 35% sammenlignet med konvensjonelle systemer. Dette er ikke bare et løfte om en bedre fremtid, det er en nåværende realitet som har konkrete fordeler for samfunnet og idrettssektoren.

En tegning som enkelt viser teknologien.

 

Den potensielle besparelsen av store summer gjennom lavere energibehov og reduserte CO2-utslipp er en tiltrengt utvikling i kampen for bærekraft. Idrettssektoren, som ofte er begrenset av økonomiske ressurser, kan dra nytte av betydelig lavere driftskostnader. Dette frigjør midler som kan kanaliseres inn i tiltak for å gjøre idrett tilgjengelig for alle og opprettholde barn og unges engasjement i idretten. 

Vi oppfordrer politikere, det offentlige og spesielt Oslo kommune til å ta ansvar og nøye vurdere de potensielle fordelene denne teknologien bringer. Ved å støtte og investere i slike energieffektive løsninger kan vi legge grunnlaget for en mer bærekraftig og økonomisk gunstig fremtid for idrettssektoren. Besøk NeoTemp.net for mer informasjon om denne banebrytende teknologien og dens potensiale for å forme en lysere fremtid for oss alle.

For meg er dette en «no brainer!» og en av de viktigste investeringene vi kan gjøre for samfunnet og idretten.

Alexander Aas, 

Daglig leder Ullern IF



Ensom juleaften? Ullern IF åpner døra og inviterer til gratis julegrøt

Postet av Ullern Idrettsforening den 13. Nov 2023

Vi bryr oss om lokalsamfunnet vårt og ønsker ikke at noen her skal føle seg ensom juleaften.

Derfor inviterer vi til gratis julegrøt mellom 11.00 og 14.00 juleaften. Det går raskt mot jul og kanskje det er noen som gruer seg for å være alene denne dagen? Kom gjerne til oss og Ullern Flerbrukshall i 3.etasje.

Daglig leder for idrettsforeningen vil lage grøt og god julestemning, og kanskje det blir noen overraskelser?!

Idretten har en unik plass i lokalsamfunnet og vi ønsker nå at vårt idrettsanlegg med hyggelige fasiliteter skal være den viktigste møteplassen også "utenfor banen!", sier daglig leder Alexander Aas. Ja, vi ønsker at idrettsanlegget også skal være en møteplass for alle, både ungdommer, ensomme og eldre. Vi ser at det er tøffere tider for mange og vi ønsker å vise at vi bryr oss om menneskene her på Ullern, sier han. 

De som er alene og som gjerne ønsker litt selskap samt julegrøt er hjertelige velkomne. Det er helt uforpliktende og det er ingen påmeldinger, men det er hyggelig om du sender en sms til 92 69 67 16 og skriver at du ønsker å komme. Vi ønsker alle en riktig fin førjulstid.

Beste ønsker fra Ullern Idrettsforening.



Ullern skifter medlemssystem fra 01.01.2024

Postet av Ullern Idrettsforening den 8. Nov 2023

Hei alle i Ullern,

Vi skifter medlemssystem til Hoopit fra 01.01.2024! 

Det har vært en grundig prosess med å se hvilket medlemssystem som vil passe oss best fremover. Det er mange viktige funksjoner og elementer som har blitt vurdert av ledergruppa ( består av alle idretter og administrasjon) og hovedstyret. Hoopit har alle funksjoner som vi trenger og dette skal være svært så brukervennlig og intuitivt for medlemmene våre også. Systemet er også integrerert opp mot NIF og regnskapssystemet vårt. Dette vil da erstatte Spond og klubb admin, men medlemmene kan også benytte min idrett som da er integrert opp mot Hoopit.

Vi bruker tiden frem til jul med oppsett, opplæring og onboarding før vi da ruller ut dette til medlemmene våre. Her er vår plan for implementering:

Ullern IF - Onboarding Hoopit.pdf

Vi har også en intern fremdriftsplan som ser slik ut:

  • Torsdag 16.nov 12.00-14.00 : ledergruppa (og hovedstyret om dere ønsker) . Fysisk møte UFH
  • Mandag 27.nov 19.00-21.00 : Ressursgruppen/avdelingsstyrene her og nøkkelpersoner. TEAMS
  • Mandag 4.des 19.00-21.00 : Alle trenere og lagledere. TEAMS
  • Onsdag 6.des 12.00. Ledergruppa og Hoopit tar status og evaluering.
  • Lukas Grenstad fra Hoopit vil gjennomføre onboardingen 

Dere kan også lese mer om Hoopit på : 

Hoopit

Dette blir bra og vi ser frem til både prosessen og til å bruke dette når vi kommer over nyttår.

Om det er noen spørsmål så send gjerne mail til daglig leder Alexander Aas på alexander@ullern.no

Mvh Ullern idrettsforening



Kampleder kurs (Dommer 1. nivå)

Postet av Ullern Idrettsforening den 8. Nov 2023


Invitasjon dommer kurs!

Velkommen til Kampleder kurs i Ullern flerbrukshall
 Kampleder kurs er første nivå i dommerløypa og som sertifisert kampleder
 kan man dømme EasyBasket.

FØRST TIL MØLLA!

Meld deg på her: https://club.spond.com/landing/courses/ullernif/D6952B6B77254E8AA3DF47574E9A7322

Timeplan
 
Lørdag 16. desember 2023 kl. 09:00-15:00 Teorileksjoner i møterom A1 og A2 i 3.etasje Ullern flerbrukshall. Søndag 17. desember 2023 kl. 09:00-17:00 Praksis i Ullern flerbrukshall.

Ta med skrivesaker, litt å spise og drikke, klær til å være i aktivitet.

Obligatorisk e-kurs på kampleder EasyBasket
 
På kampleder EasyBasket er følgende e-kurs obligatoriske og må godkjennes forut for deltagelse på den fysiske samling. Det er mulig å ta kurset når som helst, så det er bare å gå i gang med det samme hvis du påtenker å bli kampleder eller bare ønsker faglig påfyll.

Barneidrettens verdigrunnlag

Kampleder kursfakta
 
Arrangør: NBBF Region Øst og Ullern IF Basket
 Krav til deltakelse: Fylt 14 år
 Varighet: 6 undervisningstimer + 2 timer e-læring + dømme 2 kamper
 Krav til bestått kurs: Minimum 80% frammøte
 Får dømme: EasyBasket

Kompetansekrav
 
Barneidreidrettens verdigrunnlag (NIF e-kurs)
 Spillere
 Trenere
 Foreldre
 Tidligere spillere
 Deltakere i alle aldre som ønsker å starte som dommer.

Læringsmål
 
Etter endt kurs skal deltakeren ha:
 - kjennskap til EasyBasket som aktivitet for barn.
 - kunnskap om konkurransereglene i EasyBasket.
 - skal kunne grunnleggende dommertegn og posisjonering som på banen
 - skal kunne gjennomføre kamp i EasyBasket som kampleder.
 - kjenne idrettens verdigrunnlag og kunne følge opp og leve etter verdiene i praksis.
 - Ha kjennskap til og følge opp idrettens barnerettigheter og bestemmelser om barneidrett.

Timer idrett/aktivitet
 
6 med lærer, teori
 2 med lærer, praksis
 2 uten lærer, e-læring
 Idrettsaktiviteter, Basketball

 



Kino kveld for alle ungdommer i Ullern IF

Postet av Ullern Idrettsforening den 6. Nov 2023

Vi inviterer alle ungdommer som er født i og mellom 2003- og 2012-årgangene til en sosial happening i hallen vår lørdag 25.november kl 19.00.

Ungdomsutvalget skal også jobbe med andre kule prosjekter som vi kan fortelle litt mer om, men denne kvelden skal vi bare chille og kose oss på tvers av alle idretter i Ullern.

Kult om du kan komme…!

Ungdomsutvalget i Ullern v/ Stella, Anna og June



Kjære alle frivillige i Ullern! Du inviteres til varm julefest.

Postet av Ullern Idrettsforening den 1. Nov 2023

Kjære alle frivillige i Ullern!

Enten du bidrar med å trene et lag, stå i kiosken, kampvakt, tilsynsvakt eller dugnad, så gjør alle frivillige i Ullern, uavhengig av idrett, en meget viktig jobb som vi verdsetter!

Ullern er en nabolagsklubb der frivillige verv og oppgaver kan være givende, lærerikt og gøy. I en nabolagsklubb skal frivillighet og dugnad være i fokus, for å sikre at alle har mulighet til å delta i aktivitetene. Vi er helt avhengig av dette engasjementet fra frivillige og foreldre. TUSEN TAKK!

Vi inviterer deg personlig til en varm og inkluderende julefest onsdag 20.desember mellom 16.00 og 20.00.

Vi håper du har anledning til å komme innom i løpet av ettermiddagen og kvelden.







En deilig og fortjent seier til Aker Topphåndball i Ullern Flerbrukshall!

Postet av Ullern Idrettsforening den 23. Sep 2023

Ullern Håndball og Aker Topphåndball samarbeider godt, og nå kan vi endelig spille våre kamper i REMA 1000-ligaen i Ullern Flerbrukshall. I flere sesonger har Aker Topphåndball spilt sine hjemmekamper på bortebane siden deres egentlige hjemmearena ikke har vært godkjent for spill i REMA 1000-ligaen.  Men etter utbedringer i Ullern Flerbrukshall kunne endelig Aker Topphåndball invitere til håndballfest i sin egentlige hjemmearena.  Og spillerne responderte på direkten og spilte en av klubbens beste kamper i historien. Les mer her:

Aker: Endelig egen hjemmearena og full pott i første kamp – Norsk Topphåndball (topphandball.no)

Foto: Solfrid Therese Nordbakk




Det er DESSVERRE FULLT - Nye kurs i mars vil komme.

Postet av Ullern Idrettsforening den 16. Sep 2023

For å kunne ta kjøretimer eller øvelseskjøre må du ha gjennomført trafikalt grunnkurs. Etter kurset vil du få et kursbevis fra statens vegvesen som gir deg rett til å øvelseskjøre. Dette gjelder for alle førerkortklasser, enten det er bil, moped eller motorsykkel.

I samarbeid med Asker & Bærum Trafikkskole så arrangerer vi kurset hos oss i Ullern Flerbrukshall.

Trafikalt Grunnkurs:

Dag 1: 07.11.23 17:00 – 20:00                                                                           

Dag 2: 09.11.23 17:00 – 20:00                                

Dag 3: 14.11.23 17:00 – 20:00

Dag 4: 16.11.23 17:00 – 20:00

           Oppmøte: Ullern Flerbrukshall, 3.etasje


TRAFIKANT I MØRKET: 21.11.23 (TID AVATLES VED KURSSTART)

 

På kurset vil du få grunnleggende forståelse for trafikk. Du vil få innsikt i førerrollen og det ansvaret det innebærer å ferdes i trafikken. Temaer som samhandling, kommunikasjon, øvelseskjøring, plikter ved trafikkuhell og tiltak ved trafikkulykke vil være sentrale.  

For å beholde retten til å øvelseskjøre må du også gjennomføre «Trafikant i mørket». Dette avholdes i vinterhalvåret.  Kurset er et eget kurs, og koster 1850kr.

 

 

Pris: 3850,- 

Aldersgrense: 15år


PÅMELDIG

https://bekkestua.abtrafikkskole.no/kursoversikt?courseId=1718911&classId=303&officeId=49





Lyst til å spille håndball? Nå starter vi opp 2017-kullet!

Postet av Ullern Idrettsforening den 1. Sep 2023

Det er gøy å bli god med ball! Nå ønsker vi 2017-kullet velkommen til oppstart i Ullern Håndball! 

Vi ønsker gutter og jenter velkommen, ta gjerne med en venn eller flere - kom og ha det gøy med oss! 🤾‍♂️🤾! 

Treningstider:

Bestum skole flerbrukshall: mandag 1700-1800

Lilleaker skoles gymsal onsdag 1800-1900

Har du spørsmål rundt dette, ta kontakt med daglig leder Trude Waagan, dagligleder@ullernhandball.no 



Nå blir det håndballfest førstkommende lørdag.

Postet av Ullern Idrettsforening den 30. Aug 2023

Ullern Håndball og Aker Topphåndball samarbeider om både bredde- og elitehåndball. 

Aker Topphåndball er en eliteklubb og representerer noe å strekke seg etter for Oslojenter i alle aldre! Sammen med Ullern tilbyr vi både bredde og elitelag! Aker spiller i eliteserien, 2. divisjon, Lerøy, Bring og NM. Ullern spiller i 3. divisjon, 4. divisjon og de yngre divisjonene.
Flest mulig – lengst mulig!!

Allerede lørdag 2.september kl.1730 braker det løs i Nadderud Arena.  Hovedstadens helter tar imot verdensstjernene fra Kristiansand Vipers.  Dette skal være en fest for alle!! Aker inviterer derfor alle unge håndballfrelste til en fartsfylt gratis håndballfest!



Ullern Basket Camp ble kjempesuksess!

Postet av Ullern Idrettsforening den 24. Aug 2023

OBOS støtter en rekke gode formål innen idrett, kultur, humanitært arbeid og andre sosiale tiltak. Støtteordningen OBOS Jubel er en del av dette og Ullern Basket Camp ble nå gjennomført der enda flere barn kunne delta. Skoleferien ble forvandlet til en uke med fellesskap, mestring og mange trepoengere! Vi er stolte over alle som har bidratt og sportslig leder i Ullern Basket, Ståle Frey, er strålende fornøyd!

Ståle Frey, sportslig leder i Ullern Basket! Bilde fra OBOS v/Jan Tore Berg.

 Ståle Frey har 65 landskamper i Basket for Norge og for ham så er det å skape et trygt miljø hvor barna kan trives, kan få nye venner og opplever mestring det viktigste!

Hele artikkelen med noen fine historier og en fantastisk video kan du se her :

Historier fra OBOS med en fantastisk kul video!

 Bilde fra OBOS v/Jan Tore Berg

 



Vil du bli med på høstens vakreste løp langs Lysakerelva?

Postet av Ullern Idrettsforening den 17. Aug 2023

Onsdag 6. september går Elveløpet av stabelen, langs vakre Lysakerelven. Siden 2002 har dette løpet blitt arrangert i regi av Ullern Fotball og med CC
Vest som stolt samarbeidspartner, støttespiller og sponsor.

Elveløpet er for alle

Elveløpet skal være en god opplevelse for alle. Her vil du finne likesinnede enten du er eliteløper, turgåer, barn, pensjonist, eller en hel familie som skal ha en hyggelig opplevelse i flotte omgivelser. Elveløpet tilbyr både 2, 5 og 10-kilometersløype – Her er det noe for alle uansett form og fysisk nivå.

Løp for en god sak

Påmeldingsavgiften går til å drifte arrangementet og til Ullern Fotball som sørger for et aktivt og godt tilbud til alle barn og unge i nærmiljøet.


Her blir det masse moro, fotografering og premiering!

Les mer på CC Vest sine sider for pris, distanser og påmelding. Benytt linken under:

Bli med på Elveløpet - CC Vest




Vil du være med i vårt ungdomsutvalg?

Postet av Ullern Idrettsforening den 14. Aug 2023

Vi har opprettet vårt eget ungdomsutvalg og nå trenger vi flere med på laget! Onsdag førstkommende, 16.august fra 17.00-20.00, så inviterer vi deg til gratis is, pølser og informasjon om hva ungdomsutvalget skal gjøre. Vil du være med? Vi oppfordrer alle trenere og ungdommer mellom 13 og 19 år til å ta turen!

Hva gjør ungdomsutvalget?

•Et ungdomsutvalg i idrettslaget taler ungdommens sak i idrettslaget, med mål om økt ung medbestemmelse. Vil du gjøre klubben din bedre?

•Idrettslaget legger til rette for nytenkning og utvikling ved å involvere ungdommene. Du kan gjøre klubben vår kulere!

•Ungdomsutvalget setter i gang aktiviteter av ungdom, for ungdom mellom 13-19år

  • Oppmøte er uten forpliktelser!
  • Leder for utvalget er June Steensen (basket)
  • Nestleder Anna Solheim (fotball)

Foto: Trond Joelson


Send sms til Alexander Aas på 92 69 67 16 om du vil kommer



Oslo Idrettskrets søker nye Aktivitetsguider

Postet av Ullern Idrettsforening den 2. Aug 2023

Etterspørselen etter arbeidet til våre aktivitetsguider vokser videre, og Oslo idrettskrets i søker derfor nye aktivitetsguider som ønsker å bidra med og gjøre en forskjell for barn og unge i Oslo. Er du nysgjerrig eller kjenner noen som kan være aktuelle?




Beachhåndballbanen er klar til dyst!

Postet av Ullern Idrettsforening den 2. Mai 2023


I ettermiddag har Jenter 2008 og 2009 gjennomført dugnad på Ullerns beachhåndballbane utenfor Ørakerhallen. Dette er en årlig begivenhet, som går på rullering blant lagene våre. 


I dag var det spillere, lagledelse og foresatte fra Jenter 2008 og Jenter 2009 som tok jobben med å spa opp, rake og måle opp banen. Og da er banen nok en vårsesong klar for aktivitet takket være denne fine gjengen!  Tusen hjertelig takk! 


Vi gleder oss over at det skjer mye gøy på beachbanen fremover! Først ut er treninger for lagene våre, og det starter allerede i morgen. I tillegg har håndballskolene våre første og siste ferieuke av skoleferien også en liten del beachhåndball på programmet. Vi er glad i beachhåndball i Ullern, og gjennom Aker TH har vi jo også tilgang på ekspertene! 


Nabolagscup!
Neste uke er det vår tradisjonelle nabolagscup som vi arrangerer sammen med Njård og Monolitten, og i år er det hele 46 lag i alderen 10-17 år som skal i ilden. Her blir det kamper hver dag fra 16:30 til 21:30 – forhåpentligvis blir det sol og varme – og i kiosken selger vi mat og drikke ved hjelp av våre foresatte som stiller opp. Vi håper mange stiller opp og heier på lagene våre!


Regionskamper!
 
Vi har også en serie regionskamper på banen for lagene som har meldt seg på dette – og de spilles slik:

  • 13. og 14. mai: Jenter og Gutter 10 og 11 år
  • 15. mai og 1. juni: Gutter 12 år
  • 22. mai, 30. mai., 6. juni og 8. juni: Jenter 12 år

 

Så her er det bare å gjøre seg klar for sand mellom tærne! Kanskje tar du også middagen på beachbanen en av dagene, og henger litt med spillere, foresatte og støtteapparat rundt Ørakerhallen! Vi lover  god underholdning, bra musikk og varm kaffe hvis ikke varmegradene spiller helt på lag! 😊

Igjen – tusen takk til dugnadsgjengen vår! 

 

For Ullern Håndball, Trude Waagan


 Foto: Trude 




Stine Røisheim takket av som styreleder i Ullern Håndball

Postet av Ullern Idrettsforening den 1. Mai 2023

I  årsmøtet vårt nylig takket vi av styreleder Stine Røisheim for innsatsen for Ullern Håndball - og Ullern IF - de siste fem (!) årene! 


Stine Røisheim tok over styrevervet etter Randi Kvissel Haugen i 2018, da som mamma til håndballjente i 05-kullet og  etter hvert også fotball-/håndballgutt. 

Det manglet ikke på spennende utfordringer for Stine disse årene, for i innspurten av en lang prosess med nye Ullern Flerbrukshall, kom koronapandemien seilende på en fjøl (eller et fly fra Italia kanskje..) - og ikke før hadde vi fått "nøkkelen" til hallen så var håndballen så godt som satt på pause. Først i Ullern, så i hele Norge. 

Det ble et par krevende annerledesår, men Ullern kom seg helskinnet gjennom, uten for mye frafall av både spillere og støtteapparat for øvrig, takket være - sier Stine, kreative og engasjerte trenere som fant  gode og kreative alternativer til halltrening som holdt spillerne i gang, både sportslig og sosialt. 

Stine har vært en viktig bidragsyter på mange områder i sin tid i styret. Vi fikk på plass en sportslig leder og en meget god og gjennomarbeidet sportsplan, vi har en god samarbeidsavtale mellom Ullern Håndball og Aker Topphåndball. Vi har etablert Ullerns Allidrettstilbud i samarbeid med de øvrige idrettene i Ullern, et tilbud til de yngste målgruppene i og rett før førskolealder med trenere fra klubben som primus motor for aktiviteten. Stine har sloss for treningstider i hallene på våre vegne, bidratt til samarbeidet med Haslumcup som vår felles dugnad, vært med å flytte fellescupen vår fra Slottsfjell til Fredrikstad, og bidro også til å sette dommerarbeidet mer i system. Vi har også fått på plass daglig leder i full stilling etter mange år i delt rolle. Stine bidro også inn i IF-styret som vår representant - og har generelt rett og slett bare engasjert seg i alle tenkelige saker som bidrag til barn og unges muligheter i Ullern Håndball, inn mot Bymiljøetaten, Håndballforbundet osv. 

Det var alltid noe på gang, og for Stine ble det vanskelig å gi seg. Så Stine har nok stilt til gjenvalg lengre enn hun først tenkte. "Skal bare" - og glade er vi for det. Stine er en ryddig, strukturert og tøff dame med bein i nesen, og hun fikk til mye i løpet av de 5 årene hun "tjente" Ullern Håndball.  

Stine sa selv dette i årsmøtet: Klubben hadde aldri vært det den er uten engasjerte ressurser i og rundt organisasjonen. Det legges ned mange timer med frivillig innsats fra spillere, foreldre og andre bidragsytere. Dette gjøres for å skape bærekraftig drift, et trygt og godt miljø, bra samhold og gode resultater. Tusen takk til dere alle!


Du skal ha tusen hjertelig takk for innsatsen Stine, nå rykker Tonje Haugen opp til ledervervet, og i løpet av uken skal vi presentere hele styret i Ullern Håndball. 


På vegne av dine styremedlemmer og venner i Ullern Håndball,

Tonje & Gøril 

Foto: Gøril - av avtroppende Stine og påtroppende Tonje



Spille Bring i Aker?

Postet av Ullern Idrettsforening den 26. Apr 2023

Sammen satser Aker og Ullern for å få et lag i Bring-serien. Første steg er å samle en gjeng med jenter som ønsker å gi det lille ekstra for å kvalifisere seg til Bring.

Tekst: Aker Topphåndball, Foto: Aker Topphåndball26/04/2023

Trenere for laget vil være Henrique Lobo og Runar Helland Åmodt. Gutta kjenner hverandre godt og har samarbeidet tidligere om aldersbestemte lag i Ullern. Runar har tidligere vært trenere for flere av Akerjentene og Henrique er trener for Aker Rekrutt.

Men hva er det som er sa spesielt med Bring? Bring er en nasjonal serie som er ekstremt motiverende for jentene. Å reise landet rundt og spille mot gode lag fra andre regioner er noe jentene virkelig ser frem til. Bring er første ordentlige mulighet til å måle seg med de beste lagene og spillerne i landet. Det gir spillerne motivasjon til å jobbe hardere. Henrique og Runar er tydelige på at det er viktig å møte forventningene til jentene i denne alderen – det betyr å ha et til bud som passer til evner og ønsker. Samarbeidet mellom Ullern og Aker gjør det mulig. Det er fortsatt grunnleggende å gjøre en god jobb med breddeidrett, men å ha Bring i Aker gir ikke bare motivasjon, men også muligheten for de mer ambisiøse spillerne til å utvikle seg og trene hardere for å nå sine mål.

Det første målet er selvsagt å kvalifisere seg til Bring, slik at spillerne kan oppleve en nasjonal serie, men hovedmålet på lang sikt er å utvikle spillere. Vi ønsker å hjelpe alle til å bli bedre håndballspillere ved å gi hver jente et best mulig utviklingsmiljø. Vi har en gjeng med ekstremt god treningskultur, med jenter som liker å trene, og samtidig har det gøy med håndball. Det er motiverende å kunne utvikle seg i et eliteklubbmiljø. Som en del av Aker vil jentene ha til gang til erfarne ressurser og ha et god profesjonelt apparat i ryggen.

Hvis noen identifiserer seg med denne typen miljø og vil vite mer om laget, eventuelt komme på prøvetrening, er det bare å ta kontakt med Henrique på mobil 413 06 980!



RM (Regionsmesterskap) 22.-23. april

Postet av Ullern Idrettsforening den 19. Apr 2023

Hjertelig velkommen til Regionsmesterskap for J16, J17 og J19 i helgen 22./23.april!

Ullern Basket arrangerer RM på oppdrag av NBBF region Øst.  Kampoppsett finnes her, i appen "turneringsadmin" og "Min Basket" samt på basket.no.


Vi hilser spillere, foreldre, kampledere, ideelle personer og publikum hjertelig velkommen til noen av våre 2 haller eller hvorfor ikke begge. Se kartet nedenfor! Mindre enn 10 min gange mellom hallene. Gjerne bruk kollektivt, det kan bli fort fult opp på parkeringsplassene og gateparkeringen.

Kom og se på de flinke basketjenter som er i sving!

Reise til/fra RM:



Møt Alexander – Ullern IF's nye, daglige leder!

Postet av Ullern Idrettsforening den 23. Mar 2023

Møt Alexander – vår nye, daglige leder!


Navn: Alexander Aas (44)

Aktuell som: Daglig leder i Ullern IF (fra 1. juli 2023)

Sivilstatus: Gift med Elisabeth Lohk, bonuspappa for Markus og Nicklas Lohk.

Sportslig bio: Tidligere profesjonell fotballspiller i Odd, Odense og Strømsgodset med over 250 kamper i Eliteserien og 60 kamper i dansk toppdivisjon. Åtte A-landslagskamper (ett mål) og flere kamper på aldersbestemte landslag.

Utdanning: Bedriftsøkonom, samt ett år på barnevernsutdanning og tatt spesialpedagogiske fag på høyskolen.

 

Alexander har alltid vært interessert i forskjellige idretter, og testet ut det meste som barn: bandy, ishockey, basket og turn. Det var håndball og fotball som var hovedidrettene, men fra 13 års alder ble fotballen hans lidenskap. Han spilte mange år profesjonelt, med kamper på både A-landslaget og aldersbestemte landslag. Alexander brenner for at alle skal få muligheten til å drive sin idrett. 

 

«Idretten er en viktig arena for sosialisering og læring, det er det som gjør den så unik. For meg skaper idretten en viktig tilhørighet og fellesskap, både for barn og voksne. Idrett skal være en arena og møteplass for alle uansett bakgrunn og legning. Det skal være nulltoleranse for rasisme og mobbing. Vi skal heie på hverandre!»

Alexander har lang erfaring med å skape prestasjonskultur, og han brenner for en verdibasert lederstil. Det er kompleksiteten med en idrettsforening og fem ulike grener (allidrett, bandy, basket, fotball og håndball) med ulike behov og ønsker som han gleder seg til å bli bedre kjent med. Hans erfaring fra forhandlingsutvalget i NISO - der han representerte alle idrettsutøvere i håndball, fotball og ishockey - og evne til dialog samt finne gode løsninger blir viktige egenskaper for å lykkes i jobben som vår nye, daglige leder.

«Det er viktig for meg at vi i idrettsforeningen snakker med hverandre. Vi skal være rause, inkluderende og spille hverandre gode! Som daglig leder vil jeg ha det overordnede ansvaret for økonomi, salg, marked, anlegg, sponsorer, drift og det viktigste av alt - alle menneskene og medlemmene. Jeg har fått med meg at det er et veldig godt miljø i Ullern IF og at de ulike grenene driftes godt, men det er alltid muligheter for videre utvikling, spesielt på sponsor- og driftssiden. Det blir viktig for meg å bli kjent med menneskene og de ulike grenene før vi sammen legger en strategi de neste 3-5 årene. Jeg fikk også et veldig godt inntrykk av styret som blir min arbeidsgiver, og de blir også en viktig sparringspartner».

 

Alexander bor sammen med sin familie et par hundre meter fra Ullern idrettspark. Han kjenner derfor godt til Ullern IF fra før, og har sett flere fotballkamper og vært mye på arenaen. Begge sønnene til Elisabeth har spilt fotball i Ullern, og Nicklas er nå trener for de yngre lagene. Elisabeth og faren til guttene, Peter, har i mange år bidratt med oppfølging og dugnad. Det at familien og deres omgangskrets har sagt veldig mye fint Ullern IF, har også vært viktig for Alexander.

 

«Jeg gleder meg til å bli en del av Ullern IF, men før jeg begynner er det noe spennende som skal skje:

23. juni setter jeg meg på sykkelen fra Oslo for å sykle til Bilbao. Målet er å rekke starten i Tour De France som går fra nettopp Bilbao den 1. juli. Det blir en tur med over 2400 kilometer på åtte dager, og jeg skal sykle distansen alene. Det blir i snitt ca. 280 km hver dag, så jeg får testet både mental og fysisk styrke! Jeg skal lage en sykkeldrakt med Ullern IF logo og jeg skal jobbe hardt for å samle inn mest mulig penger som skal gå direkte til idrettsforeningen og et medlemsfond. Om noen har lyst til å prege drakta med logo så må de gjerne ta kontakt allerede nå. Kanskje TV2 og TDF tar meg i mot ved ankomst Bilbao?»

 

Vi gleder oss til å få Alexander på plass og ønsker han lykke til på turen til Bilbao!

 

 



Ullern IF har årsmøte for 2022 den 29.03.2023, fortsettende årsmøte 27.04.2023 kl 18:00

Postet av Ullern Idrettsforening den 6. Feb 2023

Årsmøtet 2022 avholdes onsdag 29. mars kl. 19:00 i Ullern flerbrukshall. Velkommen!

Fortsette årsmøte den 27. april 2023 kl 18:00 i Ullern Flerbrukshall. Velkommen igjen! 


Protokoll årsmøte 29.03.2023 Protokoll_årsmøte_2023 signert.pdf

Protokoll fortsettende årsmøte 27.04.2023 Protokoll fra fortsettende årsmøte 27.4 signert.pdf

Dagsorden

1. Godkjenning av innkalling og møtedeltakere, valg av ordstyrer og referent, valg av to personer til å underskrive protokollen

2. Årsberetning 2022

Ullern IF Hovedstyret/ArbeidsutvalgetÅrsberetning-2022-til-styret---endelig.pdf
Ullern BandyUllern Bandy årsrapport 2022_ferdig.pdf
Ullern Basket2023-03 Protokoll årsmøte Ullern Basket for 2022 signert.pdf
Ullern HåndballUllern Håndball 2023 - årsmelding_regnskap 2022_budsjett 2023_ protokoll 1403 23.pdf
Ullern FotballÅrsberetning 2022 for Ullern fotball - Signert av styret 1.3.2023.pdf

3. Regnskap 2022

Ullern IF Hovedstyret/Arbeidsutvalget Årsregnskap 2022 Ullern IF opp 11.04.2023.pdf
Fullstendighetserklæring Ullern IF fullstedighetserklærig.pdf
Revisjonsberetning Revisjonsberetning_med_forbehold_Ullern_IF.pdf

Ullern Bandy  ( sammen med årsrapport)


Ullern Basket 2023-03 Årsregnskap Ullern Basket for 2022 signert.pdf

Ullern Håndball (sammen med årsrapport)

Ullern Fotball Årsregnskap 2022 for Ullern fotball - Signert av styret 1.3.2023.pdf


Driftsstyret

4. Kontrollkomiteens beretning Kontrollkomitee bretning for 2022.pdf

Beretning 2022

5. Ev. innkomne forslag

6. Fastsettelse budsjett 2022, inkludert medlemskontingent 2023.

Ullern IF Hovedstyret/Arbeidsutvalget - Budsjett 2023 Budsjett Ullern IF konsolidert.pdf

Ullern Bandy (sammen med årsrapport)
Ullern Basket  2023-03 Budsjett Ullern Basket for 2023.pdf
Ullern Håndball (sammen med årsrapport)
Ullern Fotball  Ullern fotball resultatbudsjett 2023 godkjent årsmøte.pdf


Medlemskontingent 2023 - Forslag fra Hovedstyret Ullern Idrettsforening – hovedstyrets forslag.pdf






7. Vedteksendring - endring av organisasjonsplanen med tilhørende vedtekter. 

Styrets forslag til endring av organisasjonsplanen på årsmøtet.pdf

8. Endreing i organisasjon i 2023

7. Engasjere statsautorisert revisor 

8. Valg 

Innstillinger

Evt. forslag som ønskes fremmet for årsmøtet må oversendes skriftlig pr. e-post til leder@ullern.no  innen 15. mars 2023.

Sakspapirer publiseres i denne artikkelen i forkant av møtet.





Ungdomsutvalg

Postet av Ullern Idrettsforening den 1. Feb 2023

Er du mellom 13-19 år?

Vil du være med å bestemme i Ullern Idrettsforening?

Ullern IF oppretter ungdomsutvalg og vi håper å engasjere ungdommer fra både fotball, bandy, basket og håndball. Vi vil gjerne få tak i både gutter og jenter til utvalget 😊

Ungdomsutvalget skal jobbe med konkrete prosjekter og skal i stor grad selv bestemme hvilke spørsmål de vil engasjere seg i. Ungdomsutvalget vil kunne få penger til egne aktiviteter. 

Ungdomsutvalget vil få en plass i hovedstyret i Ullern IF og skal sette i gang aktiviteter av ungdom og for ungdom. 

Prosjekter som andre ungdomsutvalg har jobbet med; 

  • Kurs for ungdomstrenere og ledere, inkludering, sosiale medier, bruk av hall og treningsfasiliteter og -utstyr og mye mer

Vi håper på et aktivt utvalg. Utvalget vil få god hjelp til å komme i gang og også et eget budsjett. 

Kandidater kan meldes til meg, Monica Sivertsen, sivertsen@start.no/ tlf: 97540201 – med navn, telefon og epostadresse. Jeg skal også hjelpe dem i gang og kan svarer ut konkrete spørsmål om hva vi tenker utvalget skal bidra til.